E-mails

E-mail- en push-templates

356 views 10 mei 2017 5 juli 2022 KindPlanner 0

Wat

Wanneer er een mail verstuurd wordt vanuit KindPlanner kan ervoor worden gekozen om een e-mail template te gebruiken. Automatische mails en pushberichten maken altijd gebruik van een template.

Hoe

Template aanmaken

  1. Ga naar Instellingen > Templates > E-mail templates > Nieuw
  2. Geef een herkenbare naam op voor het template
  3. Geef een Eigenaar op; als het vinkje Sender is different from template owner aan staat, kan een andere Sender E-mail en Sender Name ingevoerd worden.
  4. Kies een Entiteit; dit is het onderdeel van waaruit de mail wordt gestuurd*
  5. Geef het e-mailadres op waar de e-mail naartoe moet. Dit kan met behulp van de Formulier assistent aan de rechterkant van het scherm geselecteerd worden
  6. Geef het onderwerp van de e-mail op in de Subject; in het onderwerp van de e-mail kan met behulp van de Formulier assistent velden uit het systeem gehaald worden**
  7. Maak de e-mail op. Hierbij kan wederom gebruik gemaakt worden van de Formulier assistent. Dit werkt als volgt. Zet de cursor in het veld Insert field en selecteer het veld dat gebruikt moet worden. Zet vervolgens de cursor in de e-mail waar het veld ingevoegd moet worden in de tekst en kies voor Use value
  8. Vink het boxje Enable Mail aan om het template te gebruiken voor email
  9. Vink het boxje Enable Push aan om het template te gebruiken voor pushberichten

* Bij, bijvoorbeeld, een mail sturen naar een ouder, kies de entiteit Ouder
** De Subject zal worden gebruikt voor zowel de mail als de pushmelding. Bij de pushmelding vormt de Subject de eerste regel in de melding die verschijnt, de tekst uit het tekstvak Template vormt de tweede regel

OuderApp: kiezen voor mail en/of pushberichten

  1. Ga in de OuderApp naar het Menu > Instellingen
  2. Kies voor Media of Berichten
  3. Kies wat voor berichten de voorkeur hebben om te ontvangen: Geen, Email, Push of Email & Push

LET OP: Als de boxjes bij Enable Mail/Push niet aangevinkt zijn, wordt de automatische mail/pushmelding ook niet verstuurd. Heeft een ouder alleen pushmeldingen ingesteld in de OuderApp en alleen het boxje bij Enable Mail staat aangevinkt, ontvangt deze ouder géén bericht.