Planningen

Hoe kan ik een defintieve planning wijzigen?

Om een definitieve planning te wijzigen zonder dat de ouder hier een bericht van krijgt moeten de volgende stappen gevolgd worden:

  1. Ga naar de betreffende planning
  2. Kies voor Wijzig planning
  3. Vul de wijzigingsdatum in
  4. Kies voor Ok
  5. Wijzig de planning
  6. Kies voor Opslaan

Hoe wordt het maandbedrag berekend?

Om een gemiddeld maandbedrag te krijgen gebruikt het systeem de volgende berekening:

Aantal uur per week x uurtarief x aantal weken : 12 maanden*

> Start een kind halverwege de maand dan wordt er voor die maand een halve maand berekend.

Per opvangtype ziet het er zo uit:
KDV 52 weken
Voorbeeld
33 uur per week x 9 euro x 52 weken : 12 maanden = 1287 euro per maand

BSO 40 weken
Voorbeeld
10,5 uur per week x 9 euro x 40 weken : 12 maanden = 315 euro per maand

BSO Vakantie opvang 12 weken
Voorbeeld
20 uur per week x 9 euro x 12 weken : 12 maanden = 180 euro per maand

Hoe moet ik nieuwe tarieven invoeren?

In het nieuwe jaar kunnen de tarieven veranderen. Deze nieuwe tarieven kunnen al eerder ingevoerd worden dan dat ze in gaan. Wanneer de nieuwe tarieven ingevoerd zijn wordt er per ingevoerde datum automatisch gefactureerd met de nieuwe tarieven**.

Uitleg

  1. Ga naar Onderhoud > Pakketten
  2. Open het pakket
  3. Voer bij ingangsdatum, de ingangsdatum in van de nieuwe tarieven*
  4. Kies voor Opslaan
  5. Voer nu bij de tarieven de nieuwe tarieven in
  6. Kies voor Opslaan

*Het oude tarief wordt afgesloten per de dag voor de ingevoerde datum. bv. nieuwe tarieven gaan in op 01-01-2024. Voer 01-01-2024 in bij ingangsdatum > het oude tarief komt op einddatum 31-12-2023.

**  Wanneer de nieuwe tarieven worden ingevoerd en er wordt een nieuw contract of een wijziging aangeboden met de ingangsdatum in het nieuwe jaar zal het nieuwe tarief getoond worden aan de ouders. Het beste is om de tarieven pas in te voeren als dit naar ouders is gecommuniceerd. Daarna kan het kostenoverzicht worden vrijgegeven over het betreffende jaar. 

 

Hoe kan het dat een ouder geen debiteurnummer heeft?

Iedere verantwoordelijke ouder, met een kind dat een contract heeft, moet een debiteurnummer hebben. Dit debiteurnummer krijgt de ouder automatisch van KindPlanner wanneer er een contract wordt aangemaakt.

Wanneer een ouder geen debiteurnummer heeft kan dit komen door een van onderstaande punten:

  1. Het kind heeft nog geen contract
  2. De verantwoordelijke is gewisseld nadat het contract aangemaakt is*

LET OP! Het wisselen van de verantwoordelijke heeft gevolgen! Zie handleiding Hoe wissel ik van verantwoordelijke ouder? voor meer uitleg.

Dit kan als volgt worden opgelost:

  1. Bied een contract aan
  2. Voer een wijzigingsaanvraag in (via het ouderportaal) > bied een nieuw contract aan > laat de ouder dit tekenen.