kindplanner update mei 2017

 
View this email in your browser
Maandag 22 mei komt de nieuwste update van KindPlanner uit, deze is automatisch voor u beschikbaar. Lees hieronder welke wijzigingen er zijn doorgevoerd, naast tips&tricks en nieuwsitems.
 
Persoonlijke documenten op ouderportaal
Vanuit de Backoffice kunnen er persoonlijke documenten van een kind op het ouderportaal en groepsapp geplaatst worden. Deze documenten zijn alleen zichtbaar voor de ouders van dit kind. Daarnaast kunnen documenten nu ook op locatie-, pakket- en groepsniveau toegevoegd worden. Per document kun je aangeven wel/niet tonen op het ouderportaal en/of groepsapp.

Zie instructie voor verdere uitleg.
Weken tellen op kalenderjaar of contract
Via een instelling kan aangegeven worden vanaf wanneer het weken tellen moet starten. Er kan gekozen worden voor kalenderjaar of ingangsdatum van het contract. Vanaf deze datum zal het systeem het aantal weken (die in de planning ingevoerd zijn) inplannen.

Let op! Deze setting kan niet zomaar aangezet worden. Bij interesse voor deze nieuwe functionaliteit graag contact opnemen met onze supportafdeling via een request aanvraag.

 
Meldingen
Wanneer meldingen 7 dagen oud zijn worden deze automatisch verwijderd. Tevens worden de meldingen verwijderd wanneer een factuurrun wordt verwijderd.

Tip! Kijk geregeld bij meldingen. Hier worden ook meldingen weergegeven wat betreft BKR (ratio's).




 
Minimale uren op planning of contract
Bij een onregelmatige planning kan er gebruik worden gemaakt van minimale uren. Deze uren zijn standaard gekoppeld aan de planning. Het is nu ook mogelijk om de minimale uren op contractbasis te laten berekenen. Als er bij minimale uren moet worden uitgegaan van contractbasis dan graag een verzoek indienen via het request systeem.








 
Inschrijfformulier
  • Wanneer een ouder zich inschrijft via het inschrijfformulier kan hij alleen maar de locaties kiezen die gekoppeld zijn aan het pakket dat de ouder op de vorige pagina gekozen heeft. Deze locaties zijn in de backoffice gekoppeld aan het pakket.
  • Bij een nieuwe inschrijving voor de BSO (bestaand kind in KindPlanner) wordt nu de school gevuld in de backoffice bij het kind.
Backoffice
  • De naam van een studiedag kan aangepast worden. Wanneer een studiedag aangemaakt wordt voer je in het veld omschrijving de naam in. Deze komt nu vooraan in de naam van de studiedag gevolgd door de datum en school.
  • In de vervoerslijst is nu ook te zien welke kinderen naar school gebracht moeten worden (VSO en TSO). De vervoerslijst is te vinden onder het tabblad scholen.
  • Invoeren van ruil- en incidentele dag is geoptimaliseerd.
  • Mogelijkheid om een ander pakket te kiezen bij een incidentele dag.
  • Afwijkend factuuradres wordt nu juist getoond op de maandfactuur.
Groepsapp
  • De groep kan nu bij het invoeren van een incidentele dag een afwijkende groep kiezen.
Ouderportaal
  • Ouders kunnen een aanvraag indienen om een sluitingsdag te ruilen.
  • De weergave in het ouderportaal wat betreft de vakantieperiode is aangepast.
  • Er kan door middel van een setting voor gekozen worden of de verwachte tijden of de planningstijden op het ouderportaal zichtbaar moeten zijn. 
In februari heeft de Tweede Kamer de wet IKK (Innovatie en Kwaliteit Kinderopvang) aangenomen. Dit behelst een pakket van 21 kwaliteitsmaatregelen die vanaf 1 januari 2018 voor de kinderopvangbranche gaan gelden. Het doel is dat er meer aandacht komt voor de kwaliteit in de praktijk in plaats van louter op het naleven van de voorschriften.

De belangrijkste aanpassingen die de administratieve organisatie raken op een rijtje:
  •       Aanpassingen BKR
    • De beroepskracht-kindratio (BKR) verandert. Voor baby’s geldt dat de BKR wordt aangescherpt naar één pedagogisch medewerker op drie kinderen voor zowel horizontale als verticale groepen. Voor buitenschoolse opvang wijzigt de BKR voor kinderen van 7 tot 13 jaar naar 1 op 12 (tot 2018 is dat 1 op 10).
  •       Mentorschap
    •    Elk kind krijgt een mentor, zowel in de dagopvang als in de buitenschoolse opvang. Zo is duidelijk wie de ontwikkeling van een kind volgt en voor ouders en binnen de organisatie is duidelijk wie het aanspreekpunt is.
Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2016/05/27/bijlage-akkoord-innovatie-en-kwaliteit-kinderopvang.

KindPlanner volgt de wet- en regelgeving op de voet. Wij zorgen ervoor dat u tijdig beschikt over de benodigde aanpassingen!
Groepsapp
In de tijdlijn kunnen de pedagogisch medewerkers bijzonderheden per maand inzien. Hier zien ze onder andere wanneer een planning van een kind begint of stopt. Jarig en afwezig wordt hier ook getoond.
Wanneer een 'nieuw' kind een aangeboden contract heeft komt dit kind al wel op de tijdlijn te staan. De pedagogisch medewerkers ziet de kolom start planning met daaronder de naam van het kind en gereserveerd. 
Ratio in planbord
Tijdens het behandelen van een aanvraag in het planbord kun je gebruik maken van de ratio signaal stip (instelling op weekbasis). Als er bij een tijdblok een rode stip naar voren komt wil dit zeggen dat bij plaatsing een extra medewerker nodig is.
Copyright © KindPlanner, All rights reserved.
*|IFNOT:ARCHIVE_PAGE|* *|LIST:DESCRIPTION|*

Our mailing address is:
*|HTML:LIST_ADDRESS_HTML|* *|END:IF|*

Want to change how you receive these emails?
You can update your preferences or unsubscribe from this list

*|IF:REWARDS|* *|HTML:REWARDS|* *|END:IF|*